Novice

Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije – Snežinka, umetnina narave

Zapisala: Nataša Grabovac iz skupine Prijatelji

»Da bi ustvarili družbo, ki resnično ljubi in spoštuje naravni svet, moramo njenim državljanom ponuditi doživetja v naravi, ki ti spremenijo življenje.«(Joseph Bharat Cornell)

Z uporabo stopenj tekočega učenja po J. B. Cornellu postane poučevanje v naravi pravi užitek. Z metodo poučevanja, ki v otrocih prebudi občutek čudenja in prevzetosti nad naravo ter tehnikami, ki temeljijo na veselju, smo raziskovali snežinke na prostem in z raziskovanjem zaključili v igralnici. Otrokom je pozornost in zanimanje pritegnilo sneženje, ki je v njih prebudilo navdušenje ter ploho raziskovalnih vprašanj: »Zakaj sneži?« »Kakšne so snežinke?« »Kako nastanejo snežinke?« »Iz česa so snežinke?«…Z usmerjanjem pozornosti so otroci opazovali padajoče snežinke in s tem poglabljali zavedanje ter navdušenje. Snežinke so lovili na črno podlago in jih opazovali z lupo. »Zakaj se stopi, ko mi pade na dlan?« »Zakaj so ene majhne, spet druge velike?«…Neposredna izkušnja jih je navdihnila k čudenju, osebnim spoznanjem in jim prinesla umetniški navdih: »Naredimo snežinke, da jih bomo lahko občudovali tudi v igralnici!« Sledil je ogled poučnega filma, kjer smo podrobno spoznali snežinko in si odgovorili na skoraj vsa zastavljena vprašanja. Z metodo STEAM smo ustvarjali snežinke na mnogo različnih načinov in uporabili pisan nabor sredstev. Snežinke smo izrezovali iz papirja, jih oblikovali s pomočjo različnih gradnikov in naravnih materialov, spoznali matematični pojem simetrijo, ustvarjali solne risbe in spoznali fizikalno lastnost higroskopnost. Otroci so bili najbolj navdušeni nad eksperimentom »snežni kristali«, kjer so spoznali fizikalno spremembo, pri kateri se sol v vodi raztopi, z izhlapevanjem tekočine pa se tvorijo solni kristali v obliki kocke. Rezultat naše pustolovščine je bila čudovita zbirka edinstvenih snežink, na podlagi katere smo na četrti stopnji tekočega učenja, delili navdih, razširili učenje, krepili pozitivno vrstniško spodbudo, poskrbeli za povratne informacije, predvsem pa pripomogli k krepitvi povezanosti skupine. S premlevanjem in izmenjavo vtisov z drugimi smo svojo izkušnjo razjasnili in okrepili.

Članek in fotografije ki so nastale, si lahko ogledate tudi na povezavi: https://www.facebook.com/430119330415541/posts/4829372057156891/

 

 

 

 

DOSTOPNOST