PROŠNJA PRAV POSEBNE MAME
V VIZ Vrtec Ormož so vključeni tudi otroci s posebnimi potrebami. Po Odločbah o usmeritvi oz. na podlagi Individualnega načrta pomoči družini (po Zakonu o celostni zgodnji obravnavi otrok s posebnimi potrebami) se vključujejo:
- v program predšolske vzgoje s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ali
- v prilagojeni program (razvojni oddelek).
Zanje skrbi strokovna skupina vrtca za zgodnjo obravnavo.
S 1. 1. 2019 se je začel izvajati Zakon o celostni zgodnji obravnavi, po katerem smo vrtci tudi izvajalci zgodnje obravnave. Zgodnja obravnava se izvaja za otroke s posebnimi potrebami, ki imajo razvojne zaostanke, primanjkljaje, ovire oz. motnje na telesnem, spoznavnem, zaznavnem, socialno-čustvenem, sporazumevalnem področju, za dolgotrajno bolne otroke ter za otroke z rizičnimi dejavniki, ki lahko privedejo do razvojnih zaostankov, motenj, ovir ali primanjkljajev.
V vrtcu je tako oblikovana strokovna skupina za izvajanje zgodnje obravnave, v katero so vključeni različni strokovnjaki, ustrezni otrokovim potrebam: specialni pedagogi, logopedi, psihologi, tiflopedagogi, surdopedagogi, socialni pedagogi in vzgojitelji otroka. Strokovno skupino za zgodnjo obravnavo vodi svetovalna delavka – psihologinja Žana Miličković, ki za naše otroke sodeluje tudi v multidisciplinarnem timu v Razvojni ambulanti s pridruženim centrom za zgodnjo obravnavo pri ZD Ormož.
Strokovna skupina v vrtcu izvaja naslednje storitve zgodnje obravnave:
- zgodnje odkrivanje, diagnostika in spremljanje razvoja otroka,
- svetovanje staršem in družini ter po potrebi usposabljanje družine otroka,
- izvajanje dodatne strokovne pomoči (specialni pedagog, logoped ali drug strokovnjak) – skupinsko in/ali individualno,
- prilagoditve izvajanja dejavnosti, prostora, pripomočkov (odvisno od potreb otroka),
- zagotavljanje fizične pomoči oz. spremljevalca (odvisno od potreb otroka),
- zagotavljanje manjšega števila otrok v oddelku (odvisno od potreb otroka in možnosti vrtca,
svetovanje in po potrebi pomoč pri prehodu otroka v osnovno šolo), - sodelovanje z multidisciplinarnim timom v Centru za zgodnjo obravnavo.
Vse zgoraj omenjeno se določi na podlagi Individualnega načrta pomoči družini ali Zapisnika, ki ga pripravi multidisciplinarni tim v Centru za zgodnjo obravnavo. Na podlagi teh dokumentov otroka tudi vključimo v ustrezen program.
Dodatno strokovno pomoč v letošnjem šolskem letu izvajajo:
- strokovne delavke OŠ Stanka Vraza Ormož:
- delovna terapevtka Nina BRUMEN SMOLKOVIČ
- fizioterapevtka Mateja HORVAT
- logopedinja Milena MEŠTEROVIĆ MANIĆ
- specialna pedagoginja Petra MLINARIČ
- strokovna delavka Centra IRIS Ljubljana:
- tiflopedagoginja Tara BARTOLJ
Glavne naloge izvajalcev dodatne strokovne pomoči so:
- sistematična individualna pomoč s ciljem razvijati otrokove psihofizične sposobnosti,
- ozavešča okolico in s tem ustvarja strpnejši odnos do otroka,
- sodeluje pri zagotavljanju ustreznih pogojev v vrtcu (prostor, igrače, oprema …),
- sodeluje z drugimi strokovnimi delavci, ki nudijo otroku strokovno pomoč,
- povezuje se z vzg. in pom. vzg. in pomaga prepoznati otrokove značilnosti, svetuje jim pri postopkih dela in pripomočkih,
- svetuje staršem o delu in igri z otrokom doma …
Od 1. 1. 2020 v VIZ Vrtcu Ormož izvajamo tudi prilagojeni program. Vanj je trenutno vključenih 6 otrok. Oddelek vodi specialna pedagoginja Eva LORENČIČ z vzgojiteljico Laro KOSI.
V prilagojeni program so lahko usmerjeni:
- otroci s posebnimi potrebami, ki zaradi več motenj programa za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ne zmorejo;
- otroci s posebnimi potrebami, ki v prilagojenem programu lažje razvijajo svoja močna področja in sposobnosti (Kurikulum za vrtce v prilagojenem programu za predšolske otroke, 2006).
Otroka s posebnimi potrebami v prilagojeni program usmeri multidisciplinarni tim. Postopek vključitve lahko steče tudi na pobudo staršev, vzgojiteljev ali drugih strokovnih delavcev, ki z otrokom delajo. Multidisciplinarni tim za posameznega otroka pripravi individualni načrt pomoči družini, v katerem opredeli vključitev v prilagojeni program. Otrok se lahko v program vključi kadarkoli med šolskim letom (do zapolnitve prostih mest).
Prilagojeni program je otrokom prilagojen glede na:
- didaktične pristope,
- cilje,
- vsebine,
- normativne in
- kadrovske pogoje.
Ob omenjenih prilagoditvah so otrokom omogočene tudi prostorske prilagoditve, po potrebi se jim prilagajajo pripomočki. Multidisciplinarni tim lahko v individualnem načrtu pomoči družini otrokom zagotovi tudi tolmača za znakovni jezik, tiflopedagoga, logopeda ipd.
Maksimalno število otrok, vključenih v prilagojeni program, je 6.
Skupino prilagojenega programa vodi specialni pedagog ali vzgojitelj, ki je opravil ustrezno specialno pedagoško izpopolnjevanje. V skupini je tudi pomočnik vzgojitelja (vzgojitelj ali pomočnik vzgojitelja).
Načrtovanje in izvajanje vzgoje in izobraževanja v prilagojenem programu poteka po Kurikulumu za vrtce (1999) in Kurikulumu za vrtce v prilagojenem programu za predšolske otroke (2006).
V tem šolskem letu v naši skupini posebno pozornost namenjamo naslednjim področjem dela:
Za več informacij o prilagojenem programu in/ali vpisu vanj kontaktirajte svetovalno delavko Žano Miličković (kontakt spodaj).